تعمیر کاتالیزور برلیانس

تعمیر کاتالیزور برلیانس چگونه است؟

کاتالیزور که با نام کاتالیست نیز شناخته می‌شود، یکی از قطعات حیاتی در پایین آوردن آلایندگی خودرو است. این قطعه که طول عمری برابر با طول عمر خودرو دارد، می‌تواند گازهای مضر خارج‌شده از موتور خودرو را تصفیه کند. گاهی اوقات در اثر عوامل گوناگون، کاتالیزور ایراد پیدا می‌کند و نمی‌تواند مانند قبل، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. برخی از ایرادات کاتالیزور را می‌توان تعمیر کرد، اما برخی دیگر قابل تعمیر کاتالیزور نیستند و باید به فکر یک کاتالیزور جدید بود. در این مقاله قصد داریم به موضوع تعمیر کاتالیزور برلیانس بپردازیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

تعمیر کاتالیزور برلیانس چگونه است؟

کاتالیزور برلیانس چیست؟

قبل از اینکه روش‌های تعمیر کاتالیزور برلیانس را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است بیشتر با این قطعه آشنا شوید. همانگونه که از نامش پیداست، کاتالیزور موجب ایجاد یکسری واکنش‌های شیمیایی می‌شود. این قطعه، از فلزات گرانبها مانند پلاتین، رودیوم و پالادیوم به‌عنوان کاتالیزور بهره می‌برد تا گازهای خطرناک اگزوز را به گازهای بی‌خطر و کم‌خطر تبدیل کند.

اگر نگاهی به زیر خودرو بیندازید، کاتالیزور قابل مشاهده است. این قطعه، فرمی شبیه صداخفه‌کن دارد و بلافاصله پس از موتور و در مسیر اگزوز نصب می‌شود. علت نصب کاتالیزور در نزدیکی موتور این است که گرمای کافی برای کارایی بهینه را بدست آورد.

علت استفاده از کاتالیزور در خودرو برلیانس چیست؟

احتراقی که در موتور خودرو انجام می‌شود، علاوه‌بر اینکه پیستون را در سیلندر به حرکت در می‌آورد، باعث می‌شود که برخی گازهای مضر تولید شوند. گازهای تولید شده از مسیر اگزوز به بیرون هدایت می‌شوند و اگر به‌طور مستقیم وارد هوا شوند، می‌توانند خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست و سلامت انسان‌ها وارد کنند. از این‌رو در دهه ۱۹۷۰ میلادی، خودروسازان قطعه‌ای به نام کاتالیزور را طراحی کردند که می‌تواند گازهای مضر خودرو را بیش از ۹۰ درصد تصفیه و به گازهای بی‌خطر تبدیل کند. این گازهای خطرناک شامل سولفید نیتروژن، مونوکسید کربن و هیدروکربن‌ها هستند که به دی‌اکسیدکربن، نیتروژن و بخار آب تبدیل می‌شوند.

درصورتی‌که کاتالیزور برلیانس دچار مشکل شود، لازم است که هرچه سریع‌تر، ایراد آن برطرف شود. برای این کار باید به یکی از مراکز معتبر تعمیرات مراجعه کنید. تیم حرفه‌ای و متخصص ما با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیر انواع کاتالیزور، می‌تواند عیب‌یابی و تعمیر کاتالیزور را با مدرن‌ترین دستگاه‌های حال حاضر انجام دهد. برای رزرو نوبت و آگاهی از قیمت تعمیر کاتالیزور برلیانس با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علت خرابی و تعمیر کاتالیزور برلیانس

ورود روغن و مایع خنک‌کننده به کاتالیزور

درصورتی‌که در اثر نشستی یا فرسودگی واشر‌ها و دیگر اجزای موتور، مقداری مایع خنک‌کننده و روغن به داخل کاتالیزور نفوذ کند، منافذ شبکه لانه‌زنبوری مسدود می‌شود و عملکرد کاتالیزور را با اختلال مواجه می‌کند. وقتی گازها نتوانند از کاتالیزور عبور کنند، به سمت موتور برگشت پیدا می‌کنند و موتور نیز دچار افت عملکرد می‌شود.

ورود سوخت خام به کاتالیزور

وقتی احتراق به‌صورت کامل صورت نگیرد یا دریچه اگزوز نشتی داشته باشد، مقداری سوخت خام، وارد کاتالیست می‌شود. حضور سوخت خام در کاتالیزور با حرارتی که این قطعه دارد، سبب آتش گرفتن سوخت می‌شود و شبکه لانه‌زنبوری را ذوب می‌کند. در چنین حالتی امکان تعمیر کاتالیست خودرو وجود ندارد و باید به دنبال تعویض آن باشید. هیچ تفاوتی نیز ندارد که چه خودرویی دارید حتی بهترین خودرو ها نیز با این مشکل یک روزی دست و پنجه نرم می کنند همچون تعمیر کاتالیزور تویوتا.

ضربات فیزیکی و امکان تعمیر کاتالیزور برلیانس

افرادی که با خودرو در جاده‌ها و مسیرهای ناهموار رانندگی می‌کنند، باید مواظب باشند که کاتالیزور خودرو دچار آسیب نشود. برخورد اجسام سخت به این قطعه حساس، می‌تواند شبکه لانه زنبوری آن را خرد کند و کاتالیزور را از کار بیندازد. در چنین شرایطی تعمیر فایده‌ای ندارد و کاتالیزور باید تعویض شود.

علائم خرابی و نیاز به تعمیر کاتالیزور برلیانس

علائم خرابی کاتالیزور برلیانس چیست؟

وقتی کاتالیزور خراب شود، علائمی از خود نشان می‌دهد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در خودروهای امروزی و در مسیر اگزوز، سنسورهایی به نام سنسور اکسیژن تعبیه شده‌اند که میزان اکسیژن خروجی از موتور خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند. درصورتی‌که کاتالیزور دچار اشکال شود، میزان اکسیژن خروجی آن تغییر می‌کند و در این لحظه سنسورهای اکسیژن متوجه می‌شوند و سیگنال خطا را برای کامپیوتر خودرو ارسال می‌کنند. کامپیوتر خودرو نیز فرمان روشن شدن چراغ چک را صادر می‌کند.

برای اطمینان از اینکه علت روشن شدن چراغ چک، خرابی کاتالیزور است، خودرویتان را نزد ما بیاورید تا علت آن را بررسی کنیم. درصورتی‌که ایراد از کاتالیزور باشد، آن را به بهترین شیوه ممکن تعمیر کنیم. هزینه تعمیر کاتالیزور برلیانس بستگی به فرآیندی دارد که بر روی آن انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بازسازی کاتالیزور برلیانس

روش‌های تعمیر کاتالیزور برلیانس

وقتی کاتالیزور دچار مشکل شود، احتمال دارد که موتور خودرو نیز تحت‌تاثیر آن قرار بگیرد و عملکرد مناسبی نداشته باشد. به‌همین‌دلیل، اگر احساس کردید که کاتالیزور خودرویتان ایراد پیدا کرده، هرچه سریع‌تر برای تعمیر اقدام کنید تا دیگر قسمت‌های خودرو به خصوص موتور آن آسیب نبینند. از طرف دیگر خرابی کاتالیزور باعث می‌شود که گازهای گلخانه‌ای وارد هوا شوند و سلامت انسان و محیط‌زیست را به خطر بیندازند. در این بخش روش‌های تعمیر کاتالیست برلیانس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تیون‌آپ ایتالیایی برای تعمیر کاتالیزور برلیانس

منظور از تیون‌آپ ایتالیایی، رانندگی یک مسافت طولانی با سرعت و شتاب بالاست. بسیاری از افراد با خودروهای خود، فقط در شهر رانندگی می‌کنند و سفرهای آن‌ها کوتاه است و معمولا شتاب و سرعت بالایی ندارد. همانطور که می‌دانید، کاتالیزور برای اینکه کارایی لازم را داشته باشد، باید به اندازه کافی داغ شود. اما رانندگی در شهر، چنین اجازه‌ای را به کاتالیزور نمی‌دهد. همین امر سبب گرفتگی و انسداد شبکه لانه زنبوری می‌شود. برای همین کارشناسان خودرو توصیه می‌کنند که برای اینکه تعمیر کاتالیزور را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید، از روش تیون‌آپ ایتالیایی استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که کاتالیزور به حد کافی داغ شود و رسوبات و ناخالصی‌هایی که باعث گرفتگی شبکه لانه زنبوری شده‌اند، بسوزند و انسداد آن رفع شود.

استفاده از محلول‌های تمیزکننده برای تعمیر کاتالیزور برلیانس

اگر روش تیون‌آپ ایتالیایی نتیجه نداد، بهتر است تمیزکننده‌های کاتالیزور را امتحان کنید. کافی است یک بطری از آن‌ها را در باک خودرو بریزید، باک خودرو را پر از بنزین کنید و مسافتی را با خودرو بپیمایید. چنین اقدامی باعث می‌‌شود که کاتالیزور، موتور و مسیر اگزوز از هرگونه آلودگی پاک شوند و کاتالیزور کارایی خود را بدست آورد. همچنین استفاده از بنزین سوپر، نقش مهمی در سلامت کاتالیزور خودرو دارد.

به این محتوا چند امتیاز می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره های کلیک کنید.

میانگین امتیازدهی 0 / 5. شمارش آرا 0

اولین نفر برای رای دادن باشید.

8 دیدگاه برای “تعمیر کاتالیزور برلیانس

  1. بهروز میرزایی گفته:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از تیم محترم و متخصصتون من خدمتتون رسیدم دو روز پیش برای تعمیر کاتالیزور برلیانسم و بوی بدی که داخل ماشین پیچیده بود بعد از 7 8 ساعت از بین رفت یک دنیا ممنونم ازتون

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب میرزایی، نظر لطف شماست معمولا بعد از بازسازی کاتالیزور برلیانس در کمتر از چند ساعت بوی بد از داخل کابین از بین میره

  2. کاوه موسوی گفته:

    من یکم حس میکنم برلیانسم موقع حرکت صداهای عجیب غریبی میده از چند جاهم پرسیدم میگن ممکنه برای کاتالیزورش باشه، نظر شما چیه و اینکه اگه مشکل از کاتالیزورش باشه چقدر هزینه میبره و چقدر تایم میبره؟

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب موسوی، موردی که فرمودید می تواند یکی از مشکلات خراب بودن کاتالیزور باشد اما حتما باید به صورت حضوری تشریف بیاورید تا توسط متخصصان مجموعه خودروی شما را عیب یابی کنند.
      زمانی که برای تعمیر کاتالیزور نیاز است کمتر از یک روز می باشد و هزینه نیز با پشتیبانان ما تماس بگیرید تا کاملا راهنماییتون کنند

  3. مهران زمانی گفته:

    آقا سلام من یک سوال داشتم من هر چی تو اینترنت سرچ میکنم شما اونجا هستید و تا حدی خیالم راحت شده اما یک سوال دارم من برای تعمیر اگه بیام واقعا گارانتیتون صددرصدیه؟ یعنی میشه روش حساب کرد

    • mehdi گفته:

      با سلام و احترام خدمت جناب زمانی، هدف مجموعه کاتالیزور دات کام جلب رضایت شماست و برای همین هدف والا تمامی خدمات مربوط به کاتالیزور را با 60 هزار کیلومتر یا 18 ماه گارانتی خدمت شما ارائه میدهیم و داخل فاکتور مربوطه درج خواهد شد تا خیالتان کاملا راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان و تماس